سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: تعطیل کردن یک شبه دانشگاه‌ها و حذف برخی رشته‌ها با وجود تعداد کثیر دانشجو و استاد غیرمنصفانه است.

حذف یک شبه بیش از دو هزار رشته دانشگاه آزاد غیرمنطقی استمیرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حذف برخی رشته‌های دانشگاه آزاد از سوی وزارت علوم و تحقیقات گفت:  این اقدام وزارت علوم کاملا غیرکارشناسی بوده  به این جهت که گسترش دانشگاه آزاد در اقصی نقاط کشور نقش بسزایی در توسعه و آبادانی مناطق مختلف به ویژه نقاط محروم داشته است.

سخنگوی کمیسیون آموزش با تاکید بر اینکه حذف یک شبه بیش از دو هزار رشته دانشگاه آزاد اقدامی غیرمنطقی است، اظهار داشت: اگر ما به دنبال توسعه متوازن رشته‌های دانشگاه آزاد هستیم، نباید همه کاسه کوزه‌ها را سر مناطق محروم بشکنیم و صرفا رشته‌های این دانشگاه‌ها را حذف کنیم.

میرزاده  با اشاره به بهانه‌هایی که برای حذف این رشته‌های دانشگاه آزاد گرفته شده است، متذکر شد: اغلب تعداد کم دانشجویان و اعضای هیئت علمی دستاویزی برای حذف برخی از رشته‌های دانشگاه آزاد شده است که در پاسخ به این مسئله باید گفت که 20 سال پیش و زمان افتتاح این دانشگاه‌ها کجا بودید  و اگر نیاز نبود همان موقع هم نباید تابلو می‌زدید.

سخنگوی کمیسیون آموزش افزود: هیچ شکی نیست که تعطیل کردن یک شبه دانشگاه‌ها و حذف برخی رشته‌ها با وجود تعداد کثیر دانشجو و استاد و وجود امکانات فراوان در دانشگاه‌ها غیرمنصفانه است.

نماینده مردم گرمی گفت: متاسفانه در حوزه انتخابیه بنده و بسیاری از حوزه‌های انتخابیه‌های دیگر بسیاری از رشته‌های دانشگاه آزاد حذف شده است.

میرزاده با تاکید بر اینکه مجلس در مقابل این اقدام وزارت علوم و چند وزارتخانه دیگر موضع خواهد گرفت چرا که وظیفه قانون‌گذاری و نظارت دارد، خاطر نشان کرد: مجلس با تمام قدرت و توان خود از حق این مناطق محروم دفاع می‌کند و متولیان این مسئله باید در تصمیم خود تجدیدنظر کنند.

انتهای پیام/

برای توسعه متوازن رشته‌های دانشگاه آزاد نباید همه کاسه کوزه‌ها را سر مناطق محروم بشکنیم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار